Skapa en FAQ för ditt företags sajt

Har företaget en sajt online eller är på väg att bygga en så kan en FAQ sida vara något som kan vara välkommet för besökarna. Frekventa frågor som brukar ställas till företaget samlat på ett och samma ställe gör det lättare för den som besöker er sida att kolla där först innan man skickar ett mail och frågar något.

Det ser olika ut för de flesta företag, får man inte så många frågor sig tillskickad så kanske det räcker med de svar man skickar på dessa mail. Det kan dock vara värt att spara dessa frågor och svar för att i ett senare skede lägga upp dessa på en FAQ sida på företagets sajt. Beroende på vilken typ av verksamhet man bedriver så kan en sådan sida se väldigt olik ut. 

  • Livkidationer.se har en FAQ del på sin sajt där samlat det vanligaste förekommande frågorna som gäller inom deras affärsområde, snabbaveckling av företag, ta en titt hur de byggt sin FAQ sida.
  • Binero.se är ett Svenska webbhotell där man kan köpa domännamn och lägga upp sina websjater, på deras FAQ del så hittar du all info om hur man kommer igång med sitt webhotell
  • Restaurang Katalin i Uppsala svarar på frågor angående om man får har sitt bord kvar under hela kvällen eller hur länge banden brukar spela. 

Som man ser så ser det olika ut från ställe till ställe, en del har många frågor och svar medans andra har mindre. När ni bygger upp er egna FAQ del så var noga med att ta med de viktigaste frågorna med svar först för att kanske fylla på allt eftersom. Lägg gärna en epostadress där man kan ställa sin fråga om den inte finns med i listan.